Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży (ul. Akademicka 10)
(3)
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
(11)
Filia nr 1 (ul. Bojanowskiego 18)
(2)
Filia nr 4 (ul. Cmentarna 1)
(1)
Autor
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Zalewski Bartosz (psycholog)
(2)
Aleksandrowicz Jerzy Witold (1936-2018)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Degenhardt Louisa
(1)
Dembińska Aleksandra
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Francesetti Gianni (psychiatra)
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Hall Wayne
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hetman-Krajewska Joanna
(1)
Kalita Lech
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Mikołajczak Małgorzata (1966- )
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Neborsky Robert J
(1)
Pelc Zofia (1924-2016)
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(1)
Rapee Ronald M
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Shinnock Sean
(1)
Spence Susan H
(1)
Sunderland Margot
(1)
Teesson Maree
(1)
Ten Have-de Labije Josette‏
(1)
Uściłowska Anna
(1)
Wignall Ann
(1)
Zarawska Patrycja (1970- )
(1)
Zawadzka Ewa (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Dzieci
(4889)
6-8 lat
(3503)
9-13 lat
(2639)
0-5 lat
(2527)
Młodzież
(1747)
Psychoterapeuci
(16)
14-17 lat
(1101)
Szkoły wyższe
(650)
Rodzice
(190)
Szkoły podstawowe
(181)
Szkoły średnie
(172)
Szkoły ponadpodstawowe
(77)
Nauczyciele
(75)
Studenci
(75)
Dorośli
(63)
Menedżerowie
(57)
18+
(48)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(39)
Przedszkola
(38)
Pedagodzy
(33)
Przedsiębiorcy
(26)
Lekarze
(25)
Logopedzi
(22)
Uczniowie szkół średnich
(19)
Radcy prawni
(18)
Szkoły ponadgimnazjalne
(18)
Urzędnicy
(18)
Ekonomiści
(17)
Adwokaci
(16)
Księgowi
(16)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(16)
Szkoły zawodowe
(16)
Klasa 4.
(14)
Pracownicy socjalni
(14)
Technikum
(13)
Terapeuci
(13)
Pracownicy naukowi
(12)
Pracownicy samorządowi
(12)
Kobieta
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Pracodawcy
(11)
Uczniowie
(11)
Aplikanci
(10)
Specjaliści ds. marketingu
(10)
Wychowawcy małych dzieci
(10)
Inżynierowie
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Specjaliści ds. kadr
(9)
Sędziowie
(9)
Doradcy podatkowi
(8)
Klasa 1.
(8)
Analitycy ekonomiczni
(7)
Informatycy
(7)
Klasa 5.
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Opiekunowie medyczni
(7)
Pracownicy banków
(7)
Psychiatrzy
(7)
Biegli rewidenci
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Pediatrzy
(6)
Uczniowie szkół podstawowych
(6)
Doktoranci
(5)
Dziennikarze
(5)
Fizjoterapeuci
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(5)
Politycy
(5)
Pracownicy służby zdrowia
(5)
Prokuratorzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Bibliotekarze
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy inwestycyjni
(4)
Dyrektorzy finansowi
(4)
Klasa 6.
(4)
Klasa 7.
(4)
Licea
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(4)
Specjaliści ds. controllingu
(4)
Animatorzy kultury
(3)
Architekci
(3)
Asystenci rodzin
(3)
Bankierzy
(3)
Budowlani
(3)
Dyrektorzy HR
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Gimnazja
(3)
Inwestorzy indywidualni
(3)
Inżynierowie budownictwa
(3)
Kardiolodzy
(3)
Logistycy
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Policjanci
(3)
Położne
(3)
Pracownicy biurowi
(3)
Temat
Dzieci
(5)
Psychoterapia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia nerwicowe
(3)
Autyzm
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Leczenie
(2)
Lęk
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Terapia par i małżeństw
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Adopcja
(1)
Alimenty
(1)
Alkoholizm
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Koszty psychologiczne
(1)
Literatura ludowa
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Mindfulness
(1)
Narkomania
(1)
Neurobiologia
(1)
Niepłodność kobieca
(1)
Nieświadomość (psychologia)
(1)
Nikotyna
(1)
Osoby bezdzietne
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podział majątku wspólnego małżonków
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia krótka
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozkład pożycia
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samoakceptacja
(1)
Separacja (prawo)
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Strach
(1)
Substancje psychoaktywne
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia schematów
(1)
Trauma
(1)
Wina (prawo)
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Zabezpieczenie wierzytelności
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawiony materiał odwołuje się do obserwacji z obszaru psychopatologii i doświadczeń z zakresu psychoterapii nerwic, jakich dostarcza codzienna praktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 (ul. Bojanowskiego 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze. - Sopot : GWP, 2020. - 279 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu; wybór skutecznej terapii; budowanie relacji z dzieckiem; tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego; angażowanie rodziców w proces terapii; określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii; tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka; przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych; pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia; monitorowanie i ocena postępów; radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych; rozwijanie samodzielności u dziecka; kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2017. - 159 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Książka napisana została w formie przewodnika dla osób niezwiązanych z terapią integracji sensorycznej, czyli rodziców, nauczycieli i innych specjalistów, aby przybliżyć im w sposób czytelny te zagadnienia.
W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Celem książki jest psychologiczne ujęcie problemu doświadczenia niepłodności uwzględniające nie tylko leczenie jako drogę radzenia sobie z tym problemem, ale także adopcję i bezdzietność. Poruszane zagadnienia zmierzają do ukazania praktycznych wskazówek dla personelu medycznego i ośrodków adopcyjnych, jak wspierać osoby dotknięte problemami z prokreacją, a także dla osób bezpośrednio dotkniętych problemem i ich rodzin. Sposób naświetlenia zagadnienia pozwoli uświadomić Czytelnikowi wieloaspektowość doświadczania niepłodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Psychoterapia Gestalt w praktyce klinicznej pokazuje, że współczesna terapia Gestalt, w odróżnieniu od klasycznej perlsowskiej, jest skierowana nie tylko do osób z problemami neurotycznymi, ale także cierpiących z powodu poważniejszych zaburzeń psychicznych i zachowania. Autorzy przedstawiają, jak myślenie o psychopatologii zgodne z założeniami modelu medycznego zarówno w obszarze diagnozowania, jak i pomagania może współwystępować, co więcej, być twórczo wykorzystywane w relacyjnej terapii Gestalt. Podejmują zagadnienia mało znane, rzadko omawiane przez teoretyków i praktyków podejścia fenomenologiczno-humanistycznego. Jestem przekonana, że dla wielu Czytelników wyłaniająca się z poszczególnych rozdziałów postać terapii Gestalt może być zaskakująca i pasjonująca. Książka jest skierowana nie tylko do psychoterapeutów czy pracowników służb zajmujących się zdrowiem psychicznym, ale także do osób żywo zainteresowanych procesem i kierunkami zmian w psychoterapii fenomenologiczno-humanistycznej. Przemiany te zmierzają do bardziej holistycznego ujęcia kondycji psychicznej osoby dzięki integracji teorii i praktyki klinicznej, opartej również na badaniach empirycznych. Prof. dr hab. Lidia Cierpiałkowska
Psychoterapia Gestalt w praktyce klinicznej. Od psychopatologii do estetyki kontaktu to podręcznik, który recenzenci chętnie określają jako rewolucyjny. Z punktu widzenia terapii Gestalt, jaką znamy z drugiej połowy ubiegłego wieku, podręcznik, który dostajemy do ręki, jest na pewno wyrazem znaczącej ewolucji podejścia. [] Podręcznik składa się z czterech części: I. Podstawowe zasady psychoterapii Gestalt w praktyce klinicznej, II. Konteksty i przybliżenia (m.in. kontekst społeczny, polityczny, rozwojowy), III. Wybrane sytuacje życiowe (jak trauma, samobójstwa czy strata i żałoba), IV. Wybrane problemy kliniczne (m.in. demencja, depresja, lęk, ataki paniki, borderline, narcyzm). W 33 rozdziałach każdy czytelnik znajdzie coś, co interesuje go szczególnie pacjenta, którego prowadzi, problem, z którym się zmaga, mechanizm, którego poszukuje, motyw, którego dotąd nie widział. Każdy znajdzie też coś dla siebie nowego, czego dotąd nie wiedział, z czego nie zdawał sobie sprawy, co widział inaczej, czego nie doceniał... Czy podręcznik, który tak szeroko omawia psychopatologię i który zawiera wszystkie proponowane w ostatnim dwudziestoleciu aktualizacje i teorii, i terapii, jest rewolucyjny W takim sensie, w jakim wciąż, jak sądzę, rewolucyjna pozostaje sama terapia Gestalt z pewnością jest! Z Przedmowy do polskiego wydania prof. dr hab. Krystyny Drat-Ruszczak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz”, nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. "Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." Agnieszka Tousty-Ingielewicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwód czy separacja? : poradnik praktyczny / Joanna Hetman-Krajewska. - Stan prawny na 15 lipca 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 643 strony : ilustracje ; 21 cm.
Publikacja to jedyny na rynku wydawniczym tak obszerny poradnik całościowo wyjaśniający problematykę związaną ze sprawami o rozwód i separację. Autorka napisała go w sposób przystępny dla czytelnika niebędącego prawnikiem, świadomie unikając trudnego do zrozumienia prawniczego metajęzyka. Objaśnienia kwestii prawnych zostały uzupełnione o przykłady wzięte z życia, pokazujące standardowe sytuacje występujące w tego typu sprawach.
Całość dopełniają wywiady ze specjalistami – sędzią rodzinnym, mediatorami, psychologiem dziecięcym, psychoterapeutą par, detektywem, seksuologiem – dobrze naświetlające praktyczne aspekty omawianych zagadnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo. To książka dla Ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; uniknąć zaszczepiania dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
1. Autyzm dziecięcy i zespół Aspergera - charakterystyka zaburzeń; 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych; 1.2. Charakterystyka objawów zaburzeń autystycznych oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna; 1.3. Objawy mogące świadczyć o istnieniu autyzmu w pierwszych latach życia dziecka; 1.4. Charakterystyka zaburzeń w zespole Aspergera oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10; 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych; 2. Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do zaburzonych funkcji; 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych w autyzmie; 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem autystycznym lub z zespołem Aspergera w zależności od zaburzonych funkcji; 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 3. Analiza indywidualnych przypadków [JS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić.
Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw.
Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw.
Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne – opatrzone przykładami i poradami dla rodziców – z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4 (ul. Cmentarna 1)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju. Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci powinny dorastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Dostarczenie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań i wsparcia jest konieczne do utrwalenia pozytywnych postaw. To zapewnia dzieciom siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami i stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są wystarczająco dobre, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne, wykształcają wiele toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego, lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą też być bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Dzięki tej książce: zrozumiesz dziecięce poczucie braku wartości, dotrzesz do źródeł niskiej samooceny dziecka, rozpoznasz emocje, które kryją się za jego trudnym zachowaniem, dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem, by pomóc mu przepracować problemy, ułatwisz dziecku nazwanie niewypowiedzianych uczuć, nauczysz dziecko wyrażania własnych emocji i opinii, wzmocnisz poczucie własnej wartości dziecka. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży (ul. Akademicka 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Książka poświęcona jest teoriom uzależnienia, skutkom zdrowotnym uzależnienia od alkoholu i innych substancji oraz diagnozowaniu i podejmowaniu interwencji w przypadkach uzależnienia. Skierowana jest do studentów psychologii, psychologów, terapeutów oraz wszystkich specjalistów pracujących z osobami uzależnionymi od substancji zmieniających świadomość.[ikamed.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61podr. (1 egz.)
Filia nr 1 (ul. Bojanowskiego 18)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje stosunkowo nową metodę psychoterapeutyczną, która zyskała już szerokie grono zwolenników. Autorzy, kontynuujący myśl Habiba Davanloo, przedstawiają założenia ISTDP w sposób klarowny i precyzyjny. Poprzez sugestywne opisy interakcji pomiędzy terapeutą a pacjentem wskazują, jak stosować tę metodę, by spełniała warunki krótkoterminowej, efektywnej oraz bezpiecznej psychoterapii dla pacjentów. To cenne źródło wiedzy dla terapeutów i studentów, jak również wszystkich zainteresowanych rozwojem współczesnej psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w różnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w różnorodnych nurtach teoretycznych. W kolejnych rozdziałach omówiona została specyfika pracy diagnostycznej psychoterapeuty z perspektywy różnych teorii psychoterapii par: systemowej, psychoanalitycznej, narracyjnej terapii więzi, skoncentrowanej na emocjach i poznawczo-behawioralnej. Treść tych rozdziałów pozwala dostrzec różnice w sposobie rozumienia i interpretacji problemów, z którymi zgłaszają się osoby doświadczające trudności w swoich związkach, a także określić miejsce pracy diagnostycznej w procesie terapeutycznym.
Opracowanie diagnozy jest bardzo ważnym merytorycznie etapem pełnego procesu psychoterapeutycznego. Uważamy, że sformułowanie diagnozy, jej omówienie i wypracowanie celów pracy terapeutycznej jest niezbędne zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. Oddzielenie etapu konsultacji diagnostycznych od sesji terapeutycznych jest konieczne. Wpływa to na poziom zaangażowania pacjentów, ich motywację, upodmiatawia ich oraz daje lepsze rozumienie tego, czym jest psychoterapia.
Niniejszym podręcznikiem robimy krok w kierunku mocniejszego wyodrębnienia etapu diagnozy w codziennej praktyce. W ten sposób próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak łączyć wiedzę akademicką i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom Diagnozy w psychoterapii par poświęcony jest specyficznym zjawiskom zachodzącym w procesie diagnozowania bliskich związków. Autorzy, wywodzący się ze środowiska polskich psychoterapeutów, przybliżyli szczególne, nieczęsto opisywane w literaturze dylematy diagnostyczne, zjawiska i procesy, które pojawiają się na tym etapie pomocy terapeutycznej. Czytelnicy znajdą tu narzędzia pomocne m.in. w lepszym rozumieniu dynamiki relacji czy analizie stanów emocjonalnych obecnych w związku. Przybliżono ponadto specyfikę pracy z parami jednopłciowymi, międzykulturowymi czy odesłanymi przez instytucje, czyli niewolontaryjnymi.
Diagnostyczny etap pracy terapeutycznej został tu przedstawiony nie tylko z perspektywy doświadczonych psychoterapeutów-superwizorów. Opisano także trudności, z jakimi borykają się osoby, które dopiero rozpoczynają pracę z parami. Autorzy wskazali ponadto pytania i problemy, których rozstrzygnięcie wymaga dalszej pracy badawczej i koncepcyjnej, a także merytorycznej dyskusji w środowisku psychoterapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 podr. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej