Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(19)
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
E-booki
(17)
Książki
(11)
Proza
(8)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży (ul. Akademicka 10)
(7)
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
(1)
Filia nr 1 (ul. Bojanowskiego 18)
(2)
Filia nr 3 (ul. Sportowa 28)
(1)
Filia nr 4 (ul. Cmentarna 1)
(4)
Autor
Rushdie Salman
(9)
Rushdie Salman (1947- )
(4)
Kozłowski Jerzy (1969- )
(3)
James Marlon
(2)
Kozłowski Jerzy
(2)
Vonnegut Kurt
(2)
Al-Jabri Mohammen Abed
(1)
Ayén Xavi
(1)
Ewen Paul
(1)
Grosman Dawid (1954- )
(1)
Hitchens Christopher
(1)
Ignatieff Michael
(1)
Kapuściński Ryszard (1932-2007)
(1)
Kołyszko Anna
(1)
Kłobukowski Michał
(1)
Malik Kenan
(1)
Mikołajczyk Jacek
(1)
Ozick Cynthia
(1)
Ramírez Sergio
(1)
Scott Lawrence
(1)
Sommer Magdalena
(1)
Stones The Rolling
(1)
Wodehouse P. G
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(6)
2001-
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(7)
Literatura hebrajska
(1)
Temat
Islam
(2)
Katastrofy lotnicze
(2)
Terroryzm
(2)
Ajschylos (525-456 p.n.e.)
(1)
Camus, Albert (1913-1960)
(1)
Chłopcy
(1)
Conrad, Joseph (1857-1924)
(1)
Doctorow, E. L. (1931-2015)
(1)
Dostojewski, Fiodor (1821-1881)
(1)
Dżinny
(1)
Eurypides (ok. 485-406 p.n.e.)
(1)
Fanatyzm
(1)
Filozofowie
(1)
Forsyth, Frederick (1938- )
(1)
Hamid, Mohsin (1971- )
(1)
Hindusi
(1)
Historia alternatywna
(1)
Holokaust
(1)
Jonas, George (1935-2016)
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Mahomet (ok. 570-632)
(1)
McEwan, Ian (1948- )
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Miłość
(1)
Obozy koncentracyjne
(1)
Opowiadanie angielskie
(1)
Orwell, George (1903-1950)
(1)
Pisarze
(1)
Postpamięć
(1)
Rodzina
(1)
Rushdie, Salman (1947- )
(1)
Samobójstwo
(1)
Schulz, Bruno (1888-1944)
(1)
Shakespeare, William (1564-1616)
(1)
Sikorska-Miszczuk, Małgorzata (1964- )
(1)
Smith, Zadie (1975- )
(1)
Sofokles (ok. 496-406 p.n.e.)
(1)
Symbole
(1)
Sztuka przetrwania
(1)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tolerancja
(1)
Trauma
(1)
Updike, John (1932-2009)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wojna domowa w Angoli (1975-2002)
(1)
Wyobraźnia
(1)
Temat: dzieło
Dzień Szakala
(1)
Monachium
(1)
Ragtime
(1)
Antygona
(1)
Białe zęby
(1)
Biesy
(1)
Hamlet
(1)
Jeszcze dzień życia
(1)
Konrad Walenrod
(1)
Kordian
(1)
Makbet
(1)
Medea
(1)
Oresteja
(1)
Rok 1984
(1)
Sobota
(1)
Sprawiedliwi
(1)
Szajba
(1)
Szatańskie wersety
(1)
Tajny agent
(1)
Terrorysta
(1)
Uznany za funndamentalistę
(1)
Życie i śmierć Ryszarda Trzeciego
(1)
Żywot i śmierć Juliusza Cezara
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Angola
(1)
Izrael
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Powieść
(7)
Powieść obyczajowa
(3)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(1)
30 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kurt Vonnegut es nuestro Dios. Y esta es su mejor creación. «El intelectual más divertido.» Salman Rushdie «Un escritor único.» Doris Lessing Escuchad: Este es el gran libro donde zambullirse para entrar en el universo del escritor de culto más querido de todos los tiempos. Así es: Todas sus obsesiones, todos sus personajes, todos sus temas, todo su corazón están en esta novela arriesgada, divertidísima y total, que sirve, de paso, como guía para entender el siglo XX (y la historia del mundo). Porque... Con un mecanismo de cajas chinas, de personajes que hablan de personajes y de historias dentro de historias, Kurt Vonnegut, ya consagrado en 1973, tomó la decisión de escribir un libro total, disperso y brillante, que atrapara la totalidad de la experiencia. En definitiva: Esto es el planeta Tierra. Y esto es el ser humano, visto por el terrícola más sabio y divertido de todos los tiempos.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Reissue of a profound exploration of the concept of human need by the esteemed author of On Consolation ________________ 'Michael Ignatieff writes an urgent prose... he will convince people, in highly readable fashion, that the ideas he discusses really matter' Salman Rushdie, Guardian 'Beautifully written and profoundly thoughtful' New Statesman 'Elegant meditations on human need' New Republic ________________ What does a person need, not just to survive, but to flourish? In this profound, searching book, Michael Ignatieff explores the many human needs that go beyond basic sustenance: for love, for respect, for community and consolation. In a society of strangers, how might we find a common language to express such needs? Ignatieff's lucid, penetrating enquiry takes him back to great works of philosophy, literature and art, from St. Augustine to Hieronymus Bosch to Shakespeare. Reissued with a new preface, The Needs of Strangers builds to a moving meditation on the possibility of accommodating claims of difference within a politics based on common need.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Esta novela fue mi compañera inseparable mientras viajé por Nicaragua. A partir de los años de Sandino, cuenta numerosas historias entretejidas con gran habilidad: la historia de tres amigos conspiradores, Taleno, El Jilguero y el Indio Larios –uno de los hombres más buscados por la dictadura, pero que en la realidad se dedica a fabricar piñatas en Guatemala, lejos de la lucha–; la del Coronel de la Guardia Nacional, Catalino López, que trae la cabeza de "Pedrón Altamirano" a Managua en un saco de cal, y otras villanías risibles como el fraude en la elección de Miss Nicaragua en 1953. Y toda una corte de personajes del común, cantineros, borrachines, guitarristas, pescadores, tahúres, prostitutas, traidores, Y detrás de todo, la presencia maligna del tirano, conocido solo como el hombre. Enterrar a los propios antepasados en la cabeza –en la memoria– según la cita de Las Aves de Aristófanes que Ramírez usa como epígrafe, es conferirles una suerte de inmortalidad, la única que los seres humanos pueden ofrecerse a sí mismos". Salman Rushdie
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Am 12. Juli 1962 gaben die Stones in London ihr erstes Konzert. 1988 hat Martin Scholz Keith Richards zum ersten Mal interviewt. Seither haben die Stones dem Journalisten und Autor elf Mal Rede und Antwort gestanden, mal gemeinsam, mal allein, in München, London, Paris, Brüssel oder Hamburg. Etliche Bandmitglieder kommen hier zu Wort: Neben Richards natürlich auch Mick Jagger und Ron Wood aber auch Bill Wyman, immerhin 31 Jahre Bassist bei den Stones, und der jüngst verstorbene Charlie Watts, der ganze 59 Jahre Bandmitglied war. Es geht, natürlich, um Sex, Drugs and Rock'n'Roll, aber auch um Political Correctness, Skandale und Gefängnisstrafen, Flugangst, Durchhaltevermögen und das Älterwerden, Gott, den Teufel und die Liebe, das Leben vor und das nach dem Tod, die Hassliebe zwischen Jagger und Richards und vieles mehr. Die Interviews mit der Band werden ergänzt um Gespräche mit prominenten Wegbegleitern und Bewunderern, darunter Tina Turner, Sheryl Crow, Wolfgang Niedecken, Salman Rushdie – und Bono, der einiges über seine langjährige Freundschaft (und Rivalität) mit dem Stones-Frontmann, geteilten Größenwahn – und, ja, auch die Falten in Jaggers Gesicht zu erzählen hat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"What a powerful writer…. A Caribbean One Hundred Years of Solitude." Fay Weldon "Why was this book overlooked?" Salman Rushdie "Rare and magical. The first of its kind… wonderful evocative language; complete emotional range; a loving, touching insight into human and family relationships. Sam Selvon Witchbroom is a visionary history of a Caribbean Spanish/French Creole family and an island over four centuries to 20th-century independence. With an innovative tone and content, its carnival tales of crime and passion are told by the narrator Lavren, who is both male and female. First published in 1992, Witchbroom became a Caribbean classic. The follow-ing year it became a BBC Radio 4 Book at Bedtime, broadcast over eight nights and read by the author. It was shortlisted for a Commonwealth Writers Prize Best First Book. A pioneering work, it heralded a new generation of modernist Caribbean writers who, like Scott, broke away from a predominantly realist literary tradition; Witchbroom identifes more with magic realism. A richly entertaining and many layered read, its hermaphrodite narrator brings a contemporary flavour to the novel. The title Witchbroom refers to a fungus that attacks cocoa trees, and is also used as a metaphor for the decline of the island s plantocracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Right Ho, Jeeves P. G. Wodehouse - Right Ho, Jeeves is a novel by P. G. Wodehouse, the second full-length novel featuring the popular characters Jeeves and Bertie Wooster, after Thank You, Jeeves. It also features a host of other recurring Wodehouse characters, and is mostly set at Brinkley Court, the home of Bertie's Aunt Dahlia. It was first published in the United Kingdom on October 5, 1934 by Herbert Jenkins, London, and in the United States on October 15, 1934 by Little, Brown and Company, Boston, under the title Brinkley Manor. Before being published as a book, it had been sold to the Saturday Evening Post, in which it appeared in serial form from December 23, 1933 to January 27, 1934, and in England in the Grand Magazine from April to September 1934. Wodehouse had already started planning this sequel while working on Thank You, Jeeves. Wodehouse's main canvas remained that of pre-war English upper-class society, reflecting his birth, education, and youthful writing career.An acknowledged master of English prose, Wodehouse has been admired both by contemporaries such as Hilaire Belloc, Evelyn Waugh and Rudyard Kipling and by modern writers such as Douglas Adams, Salman Rushdie, Zadie Smith and Terry Pratchett. Sean O'Casey famously called him "English literature's performing flea", a description that Wodehouse used as the title of a collection of his letters to a friend, Bill Townend.Best known today for the Jeeves and Blandings Castle novels and short stories, Wodehouse was also a playwright and lyricist who was part author and writer of 15 plays and of 250 lyrics for some 30 musical comedies.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Una obra a la vez hilarante y reflexiva que hará́ las delicias de todos los amantes de la literatura y del humor británicos. Una desopilante representación del circo literario en la que Paul Ewen desdibuja la línea entre realidad y ficción. Francis Plug es un inadaptado entrañable, un alcohólico empedernido, un jardinero desequilibrado, un tipo desastroso, caradura, una caricatura de sí mismo. Lo que lo diferencia del resto de hombres de estas características es su obsesión por los autores contemporáneos. Concretamente, por los ganadores del Premio Booker, cuyos autógrafos e inestimables consejos se ha propuesto conseguir a toda costa. Irrumpe sin reparo en una presentación tras otra y hace pasar vergüenza a escritores de la talla de Salman Rushdie, Hilary Mantel, Kazuo Ishiguro o V. S. Naipaul. Y es que él también está escribiendo un libro: un manual de autoayuda para escritores noveles. En una deslumbrante sátira al más puro estilo inglés, Paul Ewen reflexiona sobre la soledad, el ansia de encajar y los escabrosos entramados de la industria editorial. Esta novela es un retrato despiadado de lo que significa ser un autor en el siglo XXI. CRÍTICA «No me reía tanto desde Dinero, de Martin Amis.» —Christopher Hart, The Sunday Times «La novela más divertida que he leído en mucho tiempo.» —Kate Saunders, The Times «Estamos, sin duda, ante una obra maestra de la comedia moderna.» —Ben Myers «Paul Ewen es un genio de la literatura de humor. Francis Plug es la novela más divertida de los últimos años.» —The New Statesman «Una historia tan punzante como un buen gin tonic.» —The Listener «Un estudio maravilloso del extraño mundo de los autores famosos. Sin duda una parábola de nuestros tiempos.» —Jane Housham, The Guardian «Para aquellos con gusto por la comedia oscura, impredecible y, a veces, surrealista, este es un libro de vigorizante originalidad.» —Charlotte Heathcote Daily Express
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Este libro es un canon de la mejor literatura de nuestro tiempo, a través de la voz de sus creadores. Xavi Ayén, uno de los grandes periodistas internacionales de las letras, ha escogido a ochenta autores de primera línea mundial, entre ellos diecisiete premios Nobel. Comenta y resume sus mejores títulos en lo que constituye una auténtica guía de lectura. Pero a la vez se adentra en la vida íntima de los autores, a quienes ha ido a visitar a los confines del planeta y quienes, como seducidos por su voz tenue, le dejan pasar hasta su despacho, su cocina y sus aposentos privados, y le revelan un montón de secretos de su oficio, su vida y sus convicciones. Cada conversación constituye por sí sola un selecto manjar para los que gustan de escarbar en los métodos de las grandes plumas de nuestro tiempo, con chispeantes diálogos, y en algunos casos resultan ser auténticos documentos históricos. Es el caso de la mantenida con García Márquez después de veinte años de no conceder entrevistas, o la de Vargas Llosa el mismo día en que se anuncia que ha ganado el Nobel. La lista es larga: Mahfuz, Lessing, Eco, Roth, Auster, Le Clézio, Marías, Nothomb, Matute, Cabré, Cercas, Knausgärd... Son ochenta autores ordenados por el año de nacimiento, y que aparecen en sendos índices por apellido, por lengua y por continente. Barcelona y sus escritores tienen un lugar especial, como centro mundial de la edición y por constituir el cuartel de operaciones del propio Xavi Ayén y del diario donde trabaja, La Vanguardia. Una buena síntesis de esta obra podían ser las palabras que pronuncia Salman Rushdie en la charla con Xavi Ayén en Xalapa, México: "Vivimos rodeados de mentiras, la verdad oficial es la suma de diferentes capas de mentiras. Así que la paradoja es que los novelistas, que supuestamente no decimos la verdad, somos los que sí la mostramos en realidad. La verdad no está en los periódicos, sino en las novelas".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Dziecko nie żyje. Nie ma potrzeby wiedzieć nic więcej.

Tropiciel jest myśliwym, znanym w trzynastu królestwach jako ten, który ma nos. I choć zawsze pracuje sam, ten jeden jedyny raz musi zrobić wyjątek. By odnaleźć zaginione dziecko, sprzymierza się z grupą podobnych sobie najemników. A są tam wszyscy: od wiedźmy, przez smutnego olbrzyma, aż do zmiennokształtnego Lamparta. Każde z nich jest śmiertelnie niebezpieczne. Każde z nich pilnie strzeże swoich tajemnic.

Podążając za zapachem dziecka, grupa przejdzie przez potężne miasta, groźne rzeki i zaklęte puszcze, na każdym kroku tropiona przez istoty, które pragną ich śmierci. Wątpliwości nie opuszczają Tropiciela ani przez chwilę. Kim jest tajemniczy chłopiec, którego muszą odnaleźć? Dlaczego tak wiele osób chce przerwać ich poszukiwania? I przede wszystkim – kto kłamie, a kto mówi prawdę?

Czerpiąc garściami z afrykańskiej historii i mitologii oraz własnej wyobraźni, Marlon James opowiada historię o niesamowitym rozmachu, której akcja dzieje się w starożytnym świecie, dziwnie przypominającym współczesny. Czarny Lampart, Czerwony Wilk to opowieść niezwykle brutalna, osadzona w fantastycznej scenerii, a jednocześnie poruszająca.

  • Finalista National Book Award 2019
  • Bestseller „New York Timesa”
  • Książka roku 2019 według „The Wall Street Journal”, „TIME”, „Vogue”, „The Washington Post”
  • Jedna ze 100 najlepszych powieści fantasy wszech czasów magazynu „TIME”

Czarny lampart, czerwony wilk to powieść, z której braku nie zdawałem sobie sprawy – dopóki jej nie przeczytałem. Niebezpieczna i fantasmagoryczna starożytna Afryka staje się światem dorównującym skomplikowaniem wszystkiemu, co kiedykolwiek wyszło spod pióra Tolkiena. Nie mogę się doczekać następnej części.

Neil Gaiman

Pierwszy tom zapowiedzianej trylogii (…), w którym słychać echa Tolkiena, George’a R.R. Martina i Czarnej Pantery, a jednocześnie wciąż niezwykle oryginalny, pisany językiem pełnym mocy, wszechogarniającą wyobraźnią (…). Marlon to pisarz, którego trzeba czytać.

Salman Rushdie, „TIME”

Porywająca, napakowana akcją (…). Literacki odpowiednik kinowego uniwersum Marvela.

Michiko Kakutani, „The New York Times”

Kiedy James ogłosił, że będzie pisał trylogię fantasy, wydawało mi się, że po osiągnięciu wszystkiego w oczach krytyków i zdobyciu Bookera idzie w stronę typowego bestsellera. Nic bardziej mylnego. Nie tylko napisał afrykańską powieść fantasy – to afrykańska powieść fantasy literacka i złożona do wręcz niemożliwego stopnia.

„The New Yorker”

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Dziecko nie żyje. Nie ma potrzeby wiedzieć nic więcej.

Tropiciel jest myśliwym, znanym w trzynastu królestwach jako ten, który ma nos. I choć zawsze pracuje sam, ten jeden jedyny raz musi zrobić wyjątek. By odnaleźć zaginione dziecko, sprzymierza się z grupą podobnych sobie najemników. A są tam wszyscy: od wiedźmy, przez smutnego olbrzyma, aż do zmiennokształtnego Lamparta. Każde z nich jest śmiertelnie niebezpieczne. Każde z nich pilnie strzeże swoich tajemnic.

Podążając za zapachem dziecka, grupa przejdzie przez potężne miasta, groźne rzeki i zaklęte puszcze, na każdym kroku tropiona przez istoty, które pragną ich śmierci. Wątpliwości nie opuszczają Tropiciela ani przez chwilę. Kim jest tajemniczy chłopiec, którego muszą odnaleźć? Dlaczego tak wiele osób chce przerwać ich poszukiwania? I przede wszystkim – kto kłamie, a kto mówi prawdę?

Czerpiąc garściami z afrykańskiej historii i mitologii oraz własnej wyobraźni, Marlon James opowiada historię o niesamowitym rozmachu, której akcja dzieje się w starożytnym świecie, dziwnie przypominającym współczesny. Czarny Lampart, Czerwony Wilk to opowieść niezwykle brutalna, osadzona w fantastycznej scenerii, a jednocześnie poruszająca.

  • Finalista National Book Award 2019
  • Bestseller „New York Timesa”
  • Książka roku 2019 według „The Wall Street Journal”, „TIME”, „Vogue”, „The Washington Post”
  • Jedna ze 100 najlepszych powieści fantasy wszech czasów magazynu „TIME”

Czarny lampart, czerwony wilk to powieść, z której braku nie zdawałem sobie sprawy – dopóki jej nie przeczytałem. Niebezpieczna i fantasmagoryczna starożytna Afryka staje się światem dorównującym skomplikowaniem wszystkiemu, co kiedykolwiek wyszło spod pióra Tolkiena. Nie mogę się doczekać następnej części.

Neil Gaiman

Pierwszy tom zapowiedzianej trylogii (…), w którym słychać echa Tolkiena, George’a R.R. Martina i Czarnej Pantery, a jednocześnie wciąż niezwykle oryginalny, pisany językiem pełnym mocy, wszechogarniającą wyobraźnią (…). Marlon to pisarz, którego trzeba czytać.

Salman Rushdie, „TIME”

Porywająca, napakowana akcją (…). Literacki odpowiednik kinowego uniwersum Marvela.

Michiko Kakutani, „The New York Times”

Kiedy James ogłosił, że będzie pisał trylogię fantasy, wydawało mi się, że po osiągnięciu wszystkiego w oczach krytyków i zdobyciu Bookera idzie w stronę typowego bestsellera. Nic bardziej mylnego. Nie tylko napisał afrykańską powieść fantasy – to afrykańska powieść fantasy literacka i złożona do wręcz niemożliwego stopnia.

„The New Yorker”

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej