Rodzice Morsa wyjeżdżają na weekend, zostawiając syna samego w domu. Na horyzoncie pojawia się wyjście z Pinky do szałowej lodziarni. Jednak zaplanowane sobotnie popołudnie przebiega zupełnie inaczej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Czy znaleziona pod drzwiami koperta może być początkiem międzynarodowej afery przemytniczej? Przekonajcie się sami! Porwanie, pościg i strzelanina - czyli mrożąca krew w żyłach gangsterska przygoda, to tylko niektóre atrakcje tej części przygód nastoletnich detektywów.
Po zakończeniu roku szkolnego młodzi detektywi udają się na zasłużony odpoczynek do leśniczówki dziadka Pinky – pana Adama Pankiewicza. Plan jest taki, żeby odsapnąć od miejskiego zgiełku, spędzić trochę czasu na łonie natury i poleżeć do góry brzuchem. Jednak przygoda znajduje MorsaiPinky nawet w leśnej głuszy. Okazuje się, że według legendy istnieje w okolicy tajemnicza komnata z ukrytym w niej skarbem. Gdy nasi bohaterowie z zapałem studiują genealogię Pankiewiczów i próbują dotrzeć do owej „trzynastej komnaty”, niejaki Szczygieł robi wszystko by im w tym przeszkodzić. Trzymający w napięciu kryminał – nie tylko dla młodych i nie tylko na wakacje!
W nagrodę za rozwikłanie złodziejskiej afery, która rozegrała się na terenie szkoły, MorsiPinky jadą z rodzicami do Londynu. Na miejscu poznają angielską policjantkę, której dziadek był Polakiem i w czasie drugiej wojny światowej walczył po brytyjskiej stronie przeciwko Niemcom. Za swoje bohaterstwo otrzymał pamiątkowy sztandar, który zaginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Kobieta chciałaby go odnaleźć, ale może liczyć jedynie na pomoc... MorsaiPinky. Czy młodzi detektywi podołają temu niełatwemu zadaniu? Od czego jest spryt, bystry umysł i zdobyta niedawno wiedza z matematyki, historii i angielskiego? Przeżyj emocjonującą przygodę w brytyjskiej scenerii!
MorsiPinky – z całą swoją klasą – jadą na dwudniową wycieczkę autokarową w Góry Świętokrzyskie. Gdy na miejscu zostają poproszeni o pomoc w uporządkowaniu sklepiku ze starociami, akcja nabiera tempa. Tajemniczy cudzoziemiec, ukryte zapiski i zaszyfrowane wskazówki naprowadzą młodych detektywów na trop zaginionego tuż po wojnie archiwum pułkownika Bergmana. Cenne dokumenty (a może coś jeszcze?) od dawna stanowią gratkę dla poszukiwaczy skarbów. Ostrzegamy – pełno tu fascynujących zagadek, emocjonujących pościgów i gwałtownych zwrotów akcji! Jednym słowem – dzieje się!
Czwartoklasiści - MorsiPinky - przez przypadek odkrywają, że za wymianą okien w sali komputerowej ich szkoły kryje się pospolita kradzież. Od tego momentu typowe, piątkowe popołudnie przeistacza się w grę z czasem, bandą opryszków oraz... no właśnie! Kto by się tego spodziewał?! Porwanie, uwięzienie w sportowym magazynku szkoły oraz pomoc samego... Archimedesa - oto garść zapierającej dech w piersiach akcji, która zachwyci wszystkich miłośników przygód i zagadek. Przypomnij sobie, jak daleko skakał Wojciech Fortuna oraz kiedy Papieżem obrano Karola Wojtyłę i rozwiąż razem z młodymi detektywami niesamowitą tajemnicę dyrektora Fiszera!