Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(276)
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
E-booki
(262)
Książki
(46)
Audiobooki
(16)
Proza
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
nieokreślona
(12)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży (ul. Akademicka 10)
(22)
Strefa Dzieci Bibliolandia (ul. Akademicka 10)
(1)
Czytelnia i DZR - wypożyczalnia (ul. Akademicka 10)
(8)
Filia nr 1 (ul. Bojanowskiego 18)
(16)
Filia nr 2 (ul. Krakowska 75)
(6)
Filia nr 3 (ul. Sportowa 28)
(12)
Filia nr 4 (ul. Cmentarna 1)
(8)
Autor
Kafka Franz
(99)
Franz Kafka
(95)
Schulz Bruno
(14)
Siudak Jacek
(8)
Popławska Anna
(6)
Brod Max
(5)
Fitzgerald Francis Scott
(5)
Kafka Franz (1883-1924)
(5)
Kydryński Juliusz
(4)
Schulz Bruno (1892-1942)
(3)
Blei Franz
(2)
Bulfinch Thomas
(2)
Kaczorowski Aleksander
(2)
Krońska Irena
(2)
Lessing Gotthold Ephraim
(2)
Marrak Michael
(2)
Melville Herman
(2)
Popławska Anna (filolog)
(2)
Radziwiłł Krzysztof
(2)
Schmitz Hermann Harry
(2)
Schweblin Samanta
(2)
Setzwein Bernhard
(2)
Truchanowski Kazimierz
(2)
Ungar Hermann
(2)
Walser Robert
(2)
Weltsch Felix
(2)
Wilczycka Danuta
(2)
Wydmuch Marek
(2)
Alarcón Víctor
(1)
Anglet Kurt
(1)
Aragon Louis
(1)
Baczewski Marek K.E
(1)
Balajka Petr
(1)
Balint Benjamin
(1)
Bauer Christoph W
(1)
Baum Oskar
(1)
Białecki Michał (1967- )
(1)
Bieńkowski Zbigniew
(1)
Bolecka Anna
(1)
Borysiak Janusz
(1)
Brod Max (1884-1968)
(1)
Börner Lukas Wolfgang
(1)
Büchner Georg
(1)
Calasso Roberto
(1)
Cano Diego
(1)
Coll Juan Pedro Cavero
(1)
Dhooge Bavo
(1)
Diamant Kathi
(1)
Diego José Luis de
(1)
Drüke Volker
(1)
Dyczek Ernest
(1)
Elkin Stanley
(1)
Falchetti Mauro
(1)
Fauchereau Serge
(1)
Gajewski Jarosław (1961- )
(1)
Galiano Ventura
(1)
Gallo Olivia
(1)
Garaudy Roger
(1)
García Mariano
(1)
Glaspell Susan
(1)
Goebel Rolf J. (1952- )
(1)
Grab Hermann
(1)
Gray Richard T. (1952- )
(1)
Grieser Dietmar
(1)
Gross Ruth V. (1947- )
(1)
Gräff Thomas
(1)
Hamsun Knut
(1)
Haro Nilo Espinoza
(1)
Hartz Cornelius
(1)
Heimes Silke
(1)
Henisch Peter
(1)
Janouch Gustav
(1)
Jasper Willi
(1)
John Sutherland
(1)
Joyce James
(1)
Kaczanowski Adam
(1)
Kafka
(1)
Kafka Fanz
(1)
Kafka Frank
(1)
Karst Roman
(1)
Kavan Anna
(1)
Koelb Clayton (1942- )
(1)
Kofta Maria
(1)
Konopka Feliks
(1)
Kowalkowski Alfred
(1)
Kozak Jolanta (1951- )
(1)
Kramp Wiebke
(1)
Kumpfmuller Michael
(1)
Kumpfmüller Michael (1961- )
(1)
Kurowicki Jan
(1)
Lenz Jakob Michael Reinhold
(1)
Lubosz Bolesław (1928-2001)
(1)
Machado Antonio
(1)
Mader Raimund A
(1)
Marković Dalibor
(1)
Matuszewski Ryszard
(1)
Maupassant Guy de
(1)
Mielke Gerd
(1)
Moya Domingo Ródenas de
(1)
Müller Armin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(126)
2010 - 2019
(151)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(6)
1918-1939
(4)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(324)
Język
polski
(324)
Odbiorca
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Szkoły średnie
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(5)
Temat
Powieść austriacka
(26)
Kafka, Franz (1883-1924)
(17)
Powieść psychologiczna austriacka
(12)
Kafka, Franz (1883-1924). Proces
(10)
Materiały pomocnicze dla szkół
(7)
Literatura austriacka
(6)
Odpowiedzialność moralna
(5)
Samotność
(5)
Kara (psychologia)
(4)
Pisarze austriaccy
(4)
Listy austriackie
(3)
Miłość
(3)
Bauer, Felice (1887-1960)
(2)
Jesenská, Milena (1896-1944)
(2)
Literatura
(2)
Opowiadanie austriackie
(2)
Powieść obyczajowa austriacka
(2)
Anna (wielka księżna Rosji ; 1708-1728)
(1)
Anna Austriaczka (królowa Francji ; 1601-1666)
(1)
August II Mocny (król Polski ; 1670-1733)
(1)
Biografia
(1)
Biron, Armand-Louis de Gontaut (1747-1793)
(1)
Biron, Ernst Johann (1690-1772)
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Bloch, Grete (1892-1944)
(1)
Broch, Hermann (1886-1951)
(1)
Byron, George Gordon (1788-1824)
(1)
Campanini, Barberina (1721-1799)
(1)
Choroby ludzi
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Czartoryska, Izabela (1746-1835)
(1)
Diamant, Dora (1898-1952)
(1)
Empatia
(1)
Faworyty i faworyci
(1)
Franciszek Józef I (cesarz Austrii ; 1830-1916)
(1)
Fryderyk II Wielki (król Prus ; 1712-1786)
(1)
George Villiers (książę Buckingham ; 1628-1687)
(1)
Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832)
(1)
Gruźlica
(1)
Guiccioli, Thérèse Rouillé (1800-1873)
(1)
Ionesco, Eugene (1912-1994)
(1)
Janouch, Gustav (1903-1968)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kierkegaard, Sören Aabye (1813-1855)
(1)
Krasiński, Zygmunt (1812-1859)
(1)
Königsmark, Maria Aurora von (1662-1728)
(1)
Kąpieliska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Miniatura literacka austriacka
(1)
Musil, Robert (1880-1942)
(1)
Musset, Alfred de (1810-1857)
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Picasso, Pablo (1881-1973)
(1)
Pielęgnacja chorych
(1)
Pisarze
(1)
Postacie historyczne
(1)
Potocka, Delfina (1807-1877)
(1)
Rachel (1821-1858)
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Saint-Exupéry, Antoine de (1900-1944)
(1)
Saint-John Perse (1887-1975)
(1)
Sand, George (1804-1876)
(1)
Schratt, Katharina (1853-1940)
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Syrokomla, Władysław (1823-1862)
(1)
Sztuka
(1)
Szymanowska, Maria (1789-1831)
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Twórczość
(1)
Verhaeren, Emile (1855-1916)
(1)
Walewski, Aleksander (1810-1868)
(1)
Władcy
(1)
Władysław IV (król Polski ; 1595-1648)
(1)
Temat: dzieło
Prozess
(2)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1914-1918
(5)
1801-1900
(3)
1918-1939
(3)
1901-1914
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Gatunek
Powieść psychologiczna
(4)
Biografia
(2)
Powieść
(2)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
324 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Los nueve cuentos que componen esta colección, publicada originalmente en 1965, dieron a conocer a una de las voces más exuberantes y radicales de la prosa norteamericana de la segunda mitad del siglo XX, que apenas se había traducido a nuestro idioma. A pesar de que, como el propio autor reconoce en el prólogo de esta edición, los relatos pueden adscribirse al realismo, por su imaginación desbordante, la fastuosidad de sus frases —que se despliegan como ramas abarrotadas de frutos fantásticos— y un léxico salpicado de modismos, términos en yiddish y del argot se acercan a experiencias más próximas a la modernidad literaria. El estilo de Stanley Elkin y su particular humor —negro, las más de las veces— podrían ser una mezcla imposible entre Faulkner, Henry Miller y Franz Kafka. Todos sus personajes —al borde de un precipicio imaginario, impulsados por una misión rayana en la locura, sometidos a un punto de inflexión en sus vidas que probablemente acabará por destruirlos— son el trasunto de una lóbrega mirada sobre la sociedad norteamericana, teñida de desencanto, aunque férreamente moral. Al final, triunfa el humor, que parece el único antídoto posible ante la abyección y la miseria, si bien no es un humor tranquilizador y narcótico, sino una manera de revelar el absurdo de la construcción social y moral de nuestro mundo y de nuestros fatuos ideales y anhelos.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Grotesken und Katastrophengeschichten über Menschen, Tiere und Maschinen. Fabeln ohne Moral, Geschichten, die das Leben schrieb über die Feine Gesellschaft, einem Tierfreund und dem Mann mit dem verschluckten Auge oder einem Umzug, der im Chaos endet und die Hitze in der Stadt. Hier ist ein Schriftsteller ("Dandy vom Rhein, Satiriker, Bürgerschreck"), der es mehr als verdient hat, wiederentdeckt zu werden. "Durch die radikal-surreale Gestaltung seiner Grotesken nimmt Hermann Harry Schmitz innerhalb dieses in Deutschland wenig entwickelten Genres eine Sonderstellung ein. In seiner bewusst naiv gewählten Erzählhaltung sucht er als Angriffspunkt für seine Attacken die Welt des Kleinbürgers im Industriezeitalter. Seine Protagonisten mit ihren sinnentleerten Genüssen, ihrem Technikfetischismus, Statusproblemen, aber auch Fluchtbewegungen, wie Reisewut oder falsch verstandenem Naturkult enden zumeist tödlich." (Quelle: Wikipedia) "Hermann Harry Schmitz war zu Lebzeiten so erfolgreich, dass der Kurt-Wolff-Verlag es erst mit den hohen Einnahmen seiner Bücher wagte, einen unbekannten und schwer verständlichen Autor zu verlegen. Sein Name: Franz Kafka." (Quelle: RP) "Hermann Harry Schmitz hätte einen Ehrenplatz unter den wenigen Satirikern Deutschlands verdient" (Frankfurter Allgemeine Zeitung) "Schmitz war ein höchst skurriler, gescheiter, begnadeter Satiriker um die Jahrhundertwende, und seine Stücke aus dem bürgerlichen Heldenleben gehören zum Komischsten, das ich je gelesen habe..." (Elke Heidenreich) "H.H.Schmitz ist von den hunderten junger schreibfähiger menschen, die ich kenne, einer der wenigen, vielleicht der einzige, der begabung hat und dazu eigenart." (Hanns Heinz Ewers an seinen Verleger)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Grotesken und Katastrophengeschichten über Menschen, Krankheiten und Maschinen. Geschichten, die das Leben schrieb: über Männer, die an Schaltern sitzen, den deutschen Spießer, einen überaus vornehmen Friseur, Aufenthalte im Sanatorium und in der Sommerfrische. Hier ist ein Schriftsteller ("Dandy vom Rhein, Satiriker, Bürgerschreck"), der es mehr als verdient hat, wiederentdeckt zu werden. "Durch die radikal-surreale Gestaltung seiner Grotesken nimmt Hermann Harry Schmitz innerhalb dieses in Deutschland wenig entwickelten Genres eine Sonderstellung ein. In seiner bewusst naiv gewählten Erzählhaltung sucht er als Angriffspunkt für seine Attacken die Welt des Kleinbürgers im Industriezeitalter. Seine Protagonisten mit ihren sinnentleerten Genüssen, ihrem Technikfetischismus, Statusproblemen, aber auch Fluchtbewegungen, wie Reisewut oder falsch verstandenem Naturkult enden zumeist tödlich." (Quelle: Wikipedia) "Hermann Harry Schmitz war zu Lebzeiten so erfolgreich, dass der Kurt-Wolff-Verlag es erst mit den hohen Einnahmen seiner Bücher wagte, einen unbekannten und schwer verständlichen Autor zu verlegen. Sein Name: Franz Kafka." (Quelle: RP) "Hermann Harry Schmitz hätte einen Ehrenplatz unter den wenigen Satirikern Deutschlands verdient" (Frankfurter Allgemeine Zeitung) "Schmitz war ein höchst skurriler, gescheiter, begnadeter Satiriker um die Jahrhundertwende, und seine Stücke aus dem bürgerlichen Heldenleben gehören zum Komischsten, das ich je gelesen habe..." (Elke Heidenreich) "H.H.Schmitz ist von den hunderten junger schreibfähiger menschen, die ich kenne, einer der wenigen, vielleicht der einzige, der begabung hat und dazu eigenart." (Hanns Heinz Ewers an seinen Verleger)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
An-denken / Sarah C. Schuster. - [miejsce nieznane] : Edition Faust : Legimi, 2023.
Forma i typ
Die Essaysammlung An-denken der Komparatistin Sarah C. Schuster widmet sich nicht nur dem Andenken an große Dichter und Denker – von Johann Georg Hamann über Virginia Woolf, Franz Kafka, Paul Celan und Ilse Aichinger bis hin zu William Burroughs – sondern denkt auch an gegen das Vorurteil, es gäbe Gewissheit oder gesichertes Wissen, und setzt es der Sprache aus. Die Dauer der sprachlichen Bewegung kann sowohl Augenblick als auch Ewigkeit sein. Es ist die Aufmerksamkeit des Lesenden, die die Welt bewegt, in der wir leben. Jenseits der Grenzen der Anschauung muss sich weiterbewegt, muss weitergedacht werden. Die Sprache muss zum Ende der Sprache gehen, um über das Ende der Sprache hinauszulaufen und nicht an ihrem eigenen Ende ankommen zu müssen. "Wie die Zu-Ende-Führung der Welt ist das Leben ein Sich-zu-Ende-Sprechen. Das Zu-Ende-Sprechen der Sprache des Selbst ist aber niemals uns selbst, sondern immer einem Anderen überlassen", schreibt Schuster. "Der Tod ist eine Möglichkeit in der Welt, doch muss der Tod als Möglichkeit gleichsam auch eine Unmöglichkeit bleiben, zumindest so lange, wie gesprochen – wie gedacht wird. Der Tod kommt als das Unerwartete, das warten muss, und zwar bis das letzte Andenken aufhört zu denken." "Es ist Sache der Philologie, in jedem ,und so weiter' ein ,nicht so weiter', ,nicht und', ,anders als so' wahrzunehmen, zu realisieren, zu aktualisieren." Werner Hamacher
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zamieszczone w niniejszym tomie eseje pochodzą z trzech książek W.G. Sebalda: Die Beschreibung des Unglücks (1985), Unheimliche Heimat (1991) i Logis in einem Landhaus (1998). Obiektami dociekań i interpretacji albo bohaterami esejów niemieckiego autora są m.in. Arthur Schnitzler, Franz Kafka, Elias Canetti, Thomas Bernhard, Joseph Roth, Jean Améry, Jean-Jacques Rousseau, Gottfried Keller, Robert Walser, a do grona pisarzy dołącza Jan Peter Tripp, malarz i szkolny kolega Sebalda; osobny szkic został poświęcony fenomenowi pierwszych autorów żydowskich tworzących w języku niemieckim, takich jak Leopold Kompert i Karl Emil Franzos.

W pierwszej części tomu Sebald przygląda się głównie literaturze austriackiej, potem przechodzi do omawiania literackich indywidualności Szwajcarii. W swojej pracy korzysta na równi z kompetencji filologa i z licencji eseisty. Jako badacz, jako krytyk i jako pisarz jest bowiem przede wszystkim namiętnym czytelnikiem. Czyta uważnie, z bliska – wybiera z potoku narracji pojedynczą frazę i skupia się na jej szczególnym i złożonym znaczeniu. Porusza się po mapie literatury własnym szlakiem.

Opis nieszczęścia to tytuł zapożyczony od pierwszego zbioru esejów pisarza. Formuła celnie uwydatnia to, co autora najbardziej interesuje w literaturze. W przedmowie do książki z 1985 roku Sebald pisał: Ci, którzy obierają zawód pisarza, z reguły nie zaliczają się do ludzi najbardziej niefrasobliwych. Jakże inaczej gotowi byliby wdawać się w niemożliwe zajęcie, polegające na poszukiwaniu prawdy? […] Opis nieszczęścia zawiera w sobie możliwość jego przezwyciężenia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
"100 Clásicos de la Literatura" es un libro electrónico imprescindible para todos los amantes de la literatura. Este libro reúne 100 de los más grandes clásicos de la literatura mundial, como "Los Miserables" de Victor Hugo, "Madame Bovary" de Gustave Flaubert, "Orgullo y Prejuicio" de Jane Austen, "El Gran Gatsby" de F. Scott Fitzgerald, y muchos otros más. Con una selección ecléctica de novelas, poemas, obras de teatro y cuentos, este libro es una verdadera enciclopedia de la literatura. Sumérgete en esta fascinante colección y descubre las obras maestras de la literatura de todo el mundo. Mujercitas por Louisa May Alcott Hombrecitos por Louisa May Alcott Orgullo y Prejuicio por Jane Austen Peter Pan por J.M. Barrie Trilogía de Caspak 1. La Tierra Olvidada por el Tiempo por Edgar Rice Burroughs Trilogía de Caspak 2. Los Pueblos que el Tiempo Olvidó por Edgar Rice Burroughs Trilogía de Caspak 3. Desde el Abismo del Tiempo por Edgar Rice Burroughs Desde mi celda por Gustavo Adolfo Bécquer La Historia de Tristán e Isolda por Joseph Bédier Fuente Ovejuna por Félix Lope de Vega y Carpio El Perro del Hortelano por Félix Lope de Vega y Carpio El Hombre que Fue Jueves por G. K. Chesterton La Ley y la Dama por Wilkie Collins España Contemporánea por Rubén Darío Crimen y Castigo por Fedor Mikhaïlovitch Dostoïevski El Sabueso de los Baskerville por Arthur Conan Doyle Las Aventuras de Sherlock Holmes por Arthur Conan Doyle Veinte Años Después por Alexandre Dumas Agua de nieve por Concha Espina El Curioso Caso de Benjamin Button por Francis Scott Fitzgerald El Profeta por Kahlil Gibran Antología Poética por Miguel Hernández La Odisea por Homero Los Cuatro Jinetes del Apocalipsis I por Vicente Blasco Ibáñez Los Cuatro Jinetes del Apocalipsis II por Vicente Blasco Ibáñez Tres Hombres en una Barca por Jerome K. Jerome La Metamorfosis por Franz Kafka Cartas a Milena por Franz Kafka Ideario Español por Mariano José de Larra El Casarse Pronto y Mal por Mariano José de Larra La Quimera del Oro por Jack London Romancero Gitano por Federico García Lorca El Rey Arturo y los Caballeros de la Mesa Redonda por Thomas Malory Lo Que el Viento se Llevó por Margaret Mitchell El Avaro por Molière Lolita por Vladimir Nabokov La República por Platón La Caída de la Casa de Usher por Edgar Allan Poe La Divina Comedia por Dante Alighieri Metafísica por Aristóteles Sentido y Sensibiildad por Jane Austen Las Flores del Mal por Charles Baudelaire El Decamerón por Giovanni Boccaccio Agnes Grey (Español) por Anne Brontë Las Aventuras de Pinocho por C. Collodi El Último Mohicano por James Fenimore Cooper Noches Blancas por Fedor Mikhaïlovitch Dostoïevski Estudio en Escarlata por Arthur Conan Doyle El Signo de los Cuatro por Arthur Conan Doyle Los Tres Mosqueteros por Alexandre Dumas Canción del Pirata por José de Espronceda Madame Bovary I por Gustave Flaubert Psicología de las Masas y Análisis del Yo por Sigmund Freud Bailén por Benito Pérez Galdós El Jardín del Profeta por Kahlil Gibran Fausto Parte I por Johann Wolfgang Goethe. Fausto Parte II por Johann Wolfgang von Goethe LOS MISERABLES por Victor Hugo Y MUCHOS MÁS.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Descubre una magnífica biblioteca en un solo libro con '100 Clásicos de la Literatura'. Esta recopilación es un tesoro sin igual de historias emblemáticas, enriquecidas con personajes memorables y tramas que han marcado épocas. De las plumas de autores como Jane Austen, Louisa May Alcott, Edgar Rice Burroughs, Arthur Conan Doyle, hasta Victor Hugo, esta colección incluye obras de renombre como 'Mujercitas', 'Orgullo y Prejuicio', 'El Sabueso de los Baskervilles' y 'Los Miserables'. Cada relato se presenta con una cuidada traducción al español y una maquetación cuidadosa que garantiza una lectura agradable. Este libro, con sus cuentos clásicos y sus prosas enriquecedoras, es un homenaje a la literatura mundial. Encuentra el romance, la aventura, el misterio, y el drama que estas obras magistrales contienen, mientras te sumerges en cada página. Miles de lectores ya han disfrutado de la riqueza y variedad de este volumen, considerándolo una colección indispensable en cualquier biblioteca. Únete a ellos y descubre la belleza de estos clásicos atemporales. ¡No esperes más, compra '100 Clásicos de la Literatura' ahora y comienza a disfrutar de estos tesoros literarios!" Revisados y actualizados, contienen un índice de contenidos al inicio del libro que permite acceder a cada tíltulo de forma fácil y directa. El retrato de Dorian Gray por Oscar Wilde Mujercitas por Louisa May Alcott Hombrecitos por Louisa May Alcott Orgullo y Prejuicio por Jane Austen Peter Pan por J.M. Barrie Trilogía de Caspak 1. La Tierra Olvidada por el Tiempo por Edgar Rice Burroughs Trilogía de Caspak 2. Los Pueblos que el Tiempo Olvidó por Edgar Rice Burroughs Trilogía de Caspak 3. Desde el Abismo del Tiempo por Edgar Rice Burroughs Desde mi celda por Gustavo Adolfo Bécquer La Historia de Tristán e Isolda por Joseph Bédier Fuente Ovejuna por Félix Lope de Vega y Carpio El Perro del Hortelano por Félix Lope de Vega y Carpio El Hombre que Fue Jueves por G. K. Chesterton La Ley y la Dama por Wilkie Collins España Contemporánea por Rubén Darío Crimen y Castigo por Fedor Mikhaïlovitch Dostoïevski El Sabueso de los Baskerville por Arthur Conan Doyle Las Aventuras de Sherlock Holmes por Arthur Conan Doyle Veinte Años Después por Alexandre Dumas Agua de nieve por Concha Espina El Curioso Caso de Benjamin Button por Francis Scott Fitzgerald El Profeta por Kahlil Gibran Antología Poética por Miguel Hernández La Odisea por Homero Los Cuatro Jinetes del Apocalipsis I por Vicente Blasco Ibáñez Los Cuatro Jinetes del Apocalipsis II por Vicente Blasco Ibáñez Tres Hombres en una Barca por Jerome K. Jerome La Metamorfosis por Franz Kafka Cartas a Milena por Franz Kafka Ideario Español por Mariano José de Larra El Casarse Pronto y Mal por Mariano José de Larra La Quimera del Oro por Jack London Romancero Gitano por Federico García Lorca El Rey Arturo y los Caballeros de la Mesa Redonda por Thomas Malory Lo Que el Viento se Llevó por Margaret Mitchell El Avaro por Molière Lolita por Vladimir Nabokov La República por Platón La Caída de la Casa de Usher por Edgar Allan Poe La Divina Comedia por Dante Alighieri Metafísica por Aristóteles Sentido y Sensibiildad por Jane Austen Las Flores del Mal por Charles Baudelaire El Decamerón por Giovanni Boccaccio Agnes Grey (Español) por Anne Brontë Las Aventuras de Pinocho por C. Collodi El Último Mohicano por James Fenimore Cooper Noches Blancas por Fedor Mikhaïlovitch Dostoïevski Estudio en Escarlata por Arthur Conan Doyle El Signo de los Cuatro por Arthur Conan Doyle Y MUCHOS MÁS.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
"Ese monstruo llamado Roberto Arlt: mistagogo de la Década Infame, inventor de intrigas imposibles y creador de caracteres odiadores, esperpénticos y rumiantes. ¿Cómo escribir sobre Roberto Arlt hoy? ¿Cómo volver a hablar sobre ese oscuro profeta urbano al que ya tantos grandes nombres de la crítica —Oscar Masotta, David Viñas, Carlos Correas, Ricardo Piglia, Horacio González, Sylvia Saítta, el propio Aira— han asediado desde todos los ángulos posibles? En Roberto Arlt. El Monstruo, Diego Cano nos demuestra que todavía hay preguntas para hacer, que todavía es posible el diálogo con aquel malandrín de la literatura argentina que escribió en orgullosa soledad libros que encierran la violencia de un cross a la mandíbula, destinados a hacer bufar a los eunucos del buen gusto y a deleitar a los cofrades de la imaginación. Tal como ya lo había hecho con su Franz Kafka. Una literatura del absurdo y de la risa (Bärenhaus, 2020), Diego Cano logra un estudio que funciona como una introducción perfecta para quien nunca ha recorrido la extraña escritura de Arlt, pero también como una relectura sagaz que hará pensar hasta al más mentado arltólogo. Un recorrido que, ofreciendo claves de lectura, dialoga con la tradición y con el presente, y allí donde cita a Dostoievski también repone a César Aira. Cano es uno de esos atípicos lectores, totalizadores y minuciosos a la vez, capaz de transmitir su asombro, que es el asombro de la literatura, y de estimular ese evanescente deseo que es el de deseo de leer" (Agustín Conde De Boeck).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Diese Sammlung wurde mit einem funktionalen Layout erstellt und sorgfältig formatiert. Inhalt: Ist es möglich, meine Liebe (Gotthold Ephraim Lessing) Ich wollte (Michelangelo an Vittoria Colonna) Mozart an seine Braut Konstanze Weber (Wolfgang Amadeus Mozart) Schiller an Lotte (Friedrich von Schiller) Schiller an Lotte und Caroline (Friedrich von Schiller) Goethe an Käthchen Schönkopf (Johann Wolfgang von Goethe) An Friederike Brion (Johann Wolfgang von Goethe) Goethe an Charlotte Buff (Johann Wolfgang von Goethe) An Charlotte Buff (Johann Wolfgang von Goethe) An Lotte Buff (Johann Wolfgang von Goethe) An Gräfin Auguste zu Stolberg (Johann Wolfgang von Goethe) An Korona Schröter (Johann Wolfgang von Goethe) An Frau von Stein (Johann Wolfgang von Goethe) Goethe aus Italien an Fr. v. Stein (Johann Wolfgang von Goethe) An Christiane Vulpius (Johann Wolfgang von Goethe) Prinz Louis Ferdinand an Pauline Wiesel (Prinz Louis Ferdinand) Clemens Brentano an Sophie Mereau (Clemens Brentano) Clemens an Sophie (Clemens Brentano) Clemens an Sophie (Oktober 1803) (Clemens Brentano) Clemens an Karoline von Günderode (Clemens Brentano) An eine Ungenannte (Clemens Brentano) An dieselbe (Berlin im Spätherbst 1816.) (Clemens Brentano) An dieselbe (In der Christnacht) (Clemens Brentano) Beethoven an die "unsterbliche Geliebte" Therese Brunswick (Ludwig van Beethoven) Wilhelm von Humboldt an Johanna Motherby (Wilhelm von Humboldt) An dieselbe (Wilhelm von Humboldt) Eduard Mörike an Luise Rau (Eduard Mörike) Mörike an Gretchen von Speeth (Eduard Mörike) Bismarck an seine Braut (Otto von Bismarck) Wagner an Mathilde Wesendonck (Richard Wagner) Gnade und Friede (Martin Luther) Ich weiß dir nichts zu schreiben (Martin Luther) Meiner herzlieben Hausfrau (Martin Luther) Ich erhalte Deinen Brief (Napoleon Bonaparte) Briefe an Milena (1920) (Franz Kafka)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Dieses eBook: "Ich erhalte Deinen Brief: Liebesbriefe aus den Federn berühmter Männer" ist mit einem detaillierten und dynamischen Inhaltsverzeichnis versehen und wurde sorgfältig korrekturgelesen. Inhalt: Ist es möglich, meine Liebe (Gotthold Ephraim Lessing) Ich wollte (Michelangelo an Vittoria Colonna) Mozart an seine Braut Konstanze Weber (Wolfgang Amadeus Mozart) Schiller an Lotte (Friedrich von Schiller) Schiller an Lotte und Caroline (Friedrich von Schiller) Goethe an Käthchen Schönkopf (Johann Wolfgang von Goethe) An Friederike Brion (Johann Wolfgang von Goethe) Goethe an Charlotte Buff (Johann Wolfgang von Goethe) An Charlotte Buff (Johann Wolfgang von Goethe) An Lotte Buff (Johann Wolfgang von Goethe) An Gräfin Auguste zu Stolberg (Johann Wolfgang von Goethe) An Korona Schröter (Johann Wolfgang von Goethe) An Frau von Stein (Johann Wolfgang von Goethe) Goethe aus Italien an Fr. v. Stein (Johann Wolfgang von Goethe) An Christiane Vulpius (Johann Wolfgang von Goethe) Prinz Louis Ferdinand an Pauline Wiesel (Prinz Louis Ferdinand) Clemens Brentano an Sophie Mereau (Clemens Brentano) Clemens an Sophie (Clemens Brentano) Clemens an Sophie (Oktober 1803) (Clemens Brentano) Clemens an Karoline von Günderode (Clemens Brentano) An eine Ungenannte (Clemens Brentano) An dieselbe (Berlin im Spätherbst 1816.) (Clemens Brentano) An dieselbe (In der Christnacht) (Clemens Brentano) Beethoven an die "unsterbliche Geliebte" Therese Brunswick (Ludwig van Beethoven) Wilhelm von Humboldt an Johanna Motherby (Wilhelm von Humboldt) An dieselbe (Wilhelm von Humboldt) Eduard Mörike an Luise Rau (Eduard Mörike) Mörike an Gretchen von Speeth (Eduard Mörike) Bismarck an seine Braut (Otto von Bismarck) Wagner an Mathilde Wesendonck (Richard Wagner) Gnade und Friede (Martin Luther) Ich weiß dir nichts zu schreiben (Martin Luther) Meiner herzlieben Hausfrau (Martin Luther) Ich erhalte Deinen Brief (Napoleon Bonaparte) Briefe an Milena (1920) (Franz Kafka)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Campo santo / W. G. Sebald. - [miejsce nieznane] : Ossolineum : Legimi, 2023.
Forma i typ

Campo Santo jest świadectwem ewolucji twórczości W.G. Sebalda: począwszy od prac literaturoznawczych, przez brawurową, wyzwoloną z gorsetu naukowości eseistykę, aż po niedającą się sklasyfikować gatunkowo prozę. Na tom składają się cztery utwory napisane do książki o Korsyce, która nigdy nie została ukończona, a także kilkanaście szkiców poświęconych postaciom takim jak Jean Améry, Bruce Chatwin, Peter Handke, Franz Kafka, Alexander Kluge czy Vladimir Nabokov.
To nieciągła opowieść o narodzinach i dojrzewaniu Sebalda jako pisarza oddającego się refleksji nad funkcjonowaniem mechanizmów pamięci, rozmytą ontologią świata i upadkiem cywilizacji. Autora Campo Santo można wręcz uznać za inkarnację anioła historii, znanego z tekstu Waltera Benjamina: „Tam, gdzie przed nami pojawia się łańcuch zdarzeń, on widzi jedną wieczną katastrofę”.

O autorze:

W.G. Sebald (1944–2001) – niemiecki prozaik, eseista, poeta, krytyk literacki i literaturoznawca; jeden z najwybitniejszych pisarzy europejskich drugiej połowy XX wieku. Urodził się w Wertachu w Bawarii, studiował literaturę niemiecką i angielską na uniwersytetach we Freiburgu i w szwajcarskim Fryburgu. Od roku 1966, z krótkimi przerwami, studiował i pracował w Anglii, najpierw na Uniwersytecie Manchesterskim, potem na Uniwersytecie Anglii Wschodniej w Norwich (był m.in. założycielem i pierwszym dyrektorem działającego przy tamtejszej uczelni British Centre for Literary Translation). Do najważniejszych dzieł Sebalda należą tomy prozatorskie Czuję. Zawrót głowy (1990, wyd. polskie 1998), Wyjechali (1992, wyd. polskie 2005), Pierścienie Saturna (1995, wyd. polskie 2009) i Austerlitz (2001, wyd. polskie 2007); w Polsce ukazały się także wykłady Wojna powietrzna i literatura (1999, wyd. polskie 2012) oraz książka z pogranicza eseju i prozy Campo santo (2003, wyd. polskie 2014). W.G. Sebald był laureatem wielu prestiżowych nagród literackich; w ostatnich latach życia wymieniano go jako kandydata do Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. Zginął w wypadku samochodowym w okolicach Norwich.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Incomprendido en su tiempo, Federico Alzubide fue un escritor que, sin haber colocado palabra alguna sobre el papel (y de ahí el título de este libro), movió los cimientos de la crítica. ¿Era un verdadero vanguardista o alguien que se burlaba de sus lectores? Cuatro páginas en blanco, de Lucho Zúñiga, es un notable artefacto estético porque combina el ensayo, la entrevista y el microrrelato para afianzar su carácter metaliterario. Pero es, ante todo, un texto arriesgado y que no debe pasar desapercibido. Lucho Zúñiga (Lima, Perú, 1978) recuerda que tiene nueve años de edad cuando, después de un apagón, a la luz de unas velas, su hermano mayor le pregunta si quiere escuchar un cuento. Ya había leído Pulgarcito, El gato con botas, Pinocho, Blanca nieves y los siete enanos. Espera algo parecido. Su hermano le lee los inicios de La Metamorfosis, de Franz Kafka, evento trascendental en su infancia. Desde entonces, improvisa mundos autosuficientes en pequeños cuadernos. En uno de ellos, un anciano, refugiado en un sótano durante la Segunda Guerra Mundial, escribe un poema en forma de escalera y pide a siete de sus descendientes escribir un libro inspirado en él. Nace así una logia llamada El Círculo Blum, la cual aparece en su primera novela. Cuatro páginas no escritas que el lector cómplice sabrá llenar con su imaginación. Cuatro páginas dentro de un libro múltiple, uno de los cuales nos conduce hasta "Clarividencias", obra inédita del genial Alzubide-Zúñiga: atisbos de lo que escapa a nuestro control en eso que hemos dado en llamar Realidad, visiones hiperbreves donde lo fantástico se da la mano con lo absurdo y lo grotesco. Un libro inacabable. David Roas
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Breve historia del pueblo judío es el título del libro escrito por el historiador Juan Pedro Cavero Coll y editado por Nowtilus. Un ejemplar que resume en ocho capítulos la trayectoria de un pueblo en el que han nacido Moisés, Jesucristo y Carlos Marx entre otros y que reconoce como padre a Abraham. Un libro ameno, sencillo y muy riguroso que vale la pena leer y que nos enseña una historia rica en avatares y costumbres ancestrales. Además de su historia cronológica y objetiva podemos ver a un pueblo en sus elementos más íntimos y originales, que no dejara indiferente a nadie. La historia de un pueblo que a pesar de la segregación, la diáspora y el holocaustoha sabido conservar su identidad y su unión religiosa. Este libro nos descubre la historia de uno de los pueblos más complejos en la historia universal. Perseguidos a lo largo de la historia en todos los países en los que se asentaron, los judíos han vivido siempre en minoría con respecto a las otras grandes religiones, y aun así, han sabido conservar sus señas de identidad y mantener un poder estratégico en aquellos países en los que han habitado. Conocer al pueblo judío es descubrir qué tienen en común personalidades tan influyentes y dispares como: Moisés, David, Jesús de Nazaret, Maimónides, Sigmund Freud, Karl Marx, Franz Kafka o Bob Dylan. Juan Pedro Cavero Coll trata en este libro la historia del pueblo judío de un modo riguroso pero sin renunciar a la intención divulgativa. En los primeros capítulos analiza el nacimiento del pueblo judío desde el padre Abraham, su convivencia con Roma y la figura de Jesús de Nazaret, para pasar luego a la tensa convivencia de los judíos con los cristianos y los musulmanes en la Edad Media y a la progresiva normalización de su situación en la Ilustración.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ze Słowackiego / Adam Kaczanowski. - [miejsce nieznane] : Ha!art : Legimi, 2023.
Forma i typ

[O KSIĄŻCE]

Z wpisów na osiedlowym forum na FB wychodzi krwawy horror, do którego wkracza Franz Kafka. Powieść eksperymentująca ze wszystkim, co stanie jej na drodze po to, by przerazić i rozśmieszyć równocześnie.

[FRAGMENT]

Czy ktoś z was szarpał za moją klamkę przez pomyłkę? To było takie jedno, zdecydowane szarpnięcie. U kogoś jeszcze była taka sytuacja?

Ja parę dni temu, po przebudzeniu, zauważyłam, że drzwi wejściowe do naszego mieszkania są uchylone. Teraz co wieczór sprawdzamy, czy drzwi są zamknięte na klucz. Jestem na 99 procent pewny, że za takimi wybrykami jak szarpanie za klamkę stoją dzieciaki biegające po naszym podwórku. Jest taka grupka chłopców, których dosłownie roznosi. Ostatnio masakrowali kwiaty na naszym patio, walili w nie skórzanym paskiem, pewnie wziętym ze śmietnika. I to są, na sto procent, nasze, osiedlowe dzieci.

Bicie pasem… Aż boję się pomyśleć, skąd się to mogło wziąć.

Stężone dawki lęków, uprzedzeń i symbolicznej przemocy, która z czasem przeradza się w przemoc fizyczną. Analiza destrukcyjnych mechanizmów, które determinują sposób funkcjonowania wspólnoty.

Grzegorz Jankowicz

Adam Kaczanowski w swojej najnowszej powieści przygląda się wspólnocie mieszkaniowej, by wywołać pytania dotkliwe: o relacje władzy, podległości, o odpowiedzialność, o zbyt powszechną przemoc, o niezdolność myślenia w kategoriach wspólnoty właśnie i dominujący tryb myślenia w trybie własności.

Anna Marchewka

Zamysł, by z wnętrza jednego koszmaru – czy, ściślej, doprowadzonej do groteski wizji współczesności – przedostać się do innego snu, który na wieki ma miejsce w historii literatury, już sam w sobie jest wystarczająco intrygujący, by chcieć zapoznać się z nową propozycją Kaczanowskiego.

Rafał Wawrzyńczyk

[O AUTORZE]

Adam Kaczanowski (1976), pisarz i performer. Człowiek-małpa, Calineczka, klaun, laureat Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej Silesius, nominowany do Nagrody Literackiej Gdynia oraz Nagrody im. Wisławy Szymborskiej. Poznaniak wychowany na osiedlu Rusa, w największym bloku w Wielkopolsce. Mieszka na warszawskim Żoliborzu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ptaki / Samanta Schweblin. - [miejsce nieznane] : Wydawnictwo Pauza : Legimi, 2023.
Forma i typ

W tym niezwykłym zbiorze argentyńska autorka Samanta Schweblin zaszywa się w umyśle czytelnika i nie chce go opuścić. Bohaterami hipnotyzujących i niedających spokoju opowiadań są kobiety na krawędzi, mężczyźni w życiu wywróconym do góry nogami, natura skonfliktowana z rzeczywistością. Kiedy już się wydaje, że świat nabrał konkretnego kształtu, nasze oczekiwania co do tego, jak człowiek będzie działał, kochał i odczuwał strach, zostają zakwestionowane. Postacie w zbiorze Ptaki muszą zmierzyć się nagle z czymś zupełnie nieoczekiwanym – porzuceniem, rozpadem rodziny, niepokojącą zmianą w zachowaniu dziecka, upiornym miejscem lub śmiercią. Lektura Schweblin przypomina bezsenną noc, kiedy każdy cień i kształt w ciemności sprawiają, że krew płynie szybciej, a granica między realnym a niewiarygodnym zaczyna się zacierać. Autorka po raz kolejny okazuje się mistrzynią czarnego humoru oraz niezwykłej i eleganckiej prozy, a najdziwniejsze nawet narracje w jej wykonaniu wydają się nam zupełnie naturalne. W jednym zdaniu potrafi bowiem wyrazić więcej niż wielu autorów w całym opowiadaniu.

Schweblin należy do najlepszych hiszpańskojęzycznych pisarzy swojego pokolenia. Jej prawdziwym przodkiem mógł być tylko David Lynch. Proza Schweblin jest zadziwiająca, ale wyjątkową i istotną czyni ją to, że autorkę motywuje nie tylko sam talent czy ambicja, ale przede wszystkim wizja – która rodzi się z wielkiego zmartwienia światem i ukrytym okrucieństwem naszych relacji ze wszystkim, co kruche – dziećmi, rzekami, językiem, sobą nawzajem.

„New York Times”

W mrocznych i zabawnych opowieściach Samanty Schweblin o ludziach, którzy spadli w przepaść lub zniknęli w dziurze prowadzącej do alternatywnej rzeczywistości, Argentynę odwiedzają bracia Grimm i Franz Kafka.

JM Coetzee

Umiejętność przeplatania surrealizmu z delikatną uczuciowością ujawnia się w pełni w tym zbiorze opowiadań sytuujących się gdzieś pomiędzy miniaturowymi kryminałami i bajkami. W tej wspaniałej książce Schweblin bierze na warsztat pragnienie miłości, rodzicielstwa i troski o własne ciało – tematy bynajmniej niezaskakujące – i nadaje im nową siłę oddziaływania.

„Vogue”

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ptaki / Samanta Schweblin. - [miejsce nieznane] : Wydawnictwo Pauza : Legimi, 2023.
Forma i typ

W tym niezwykłym zbiorze argentyńska autorka Samanta Schweblin zaszywa się w umyśle czytelnika i nie chce go opuścić. Bohaterami hipnotyzujących i niedających spokoju opowiadań są kobiety na krawędzi, mężczyźni w życiu wywróconym do góry nogami, natura skonfliktowana z rzeczywistością. Kiedy już się wydaje, że świat nabrał konkretnego kształtu, nasze oczekiwania co do tego, jak człowiek będzie działał, kochał i odczuwał strach, zostają zakwestionowane. Postacie w zbiorze Ptaki muszą zmierzyć się nagle z czymś zupełnie nieoczekiwanym – porzuceniem, rozpadem rodziny, niepokojącą zmianą w zachowaniu dziecka, upiornym miejscem lub śmiercią. Lektura Schweblin przypomina bezsenną noc, kiedy każdy cień i kształt w ciemności sprawiają, że krew płynie szybciej, a granica między realnym a niewiarygodnym zaczyna się zacierać. Autorka po raz kolejny okazuje się mistrzynią czarnego humoru oraz niezwykłej i eleganckiej prozy, a najdziwniejsze nawet narracje w jej wykonaniu wydają się nam zupełnie naturalne. W jednym zdaniu potrafi bowiem wyrazić więcej niż wielu autorów w całym opowiadaniu.

Schweblin należy do najlepszych hiszpańskojęzycznych pisarzy swojego pokolenia. Jej prawdziwym przodkiem mógł być tylko David Lynch. Proza Schweblin jest zadziwiająca, ale wyjątkową i istotną czyni ją to, że autorkę motywuje nie tylko sam talent czy ambicja, ale przede wszystkim wizja – która rodzi się z wielkiego zmartwienia światem i ukrytym okrucieństwem naszych relacji ze wszystkim, co kruche – dziećmi, rzekami, językiem, sobą nawzajem.

„New York Times”

W mrocznych i zabawnych opowieściach Samanty Schweblin o ludziach, którzy spadli w przepaść lub zniknęli w dziurze prowadzącej do alternatywnej rzeczywistości, Argentynę odwiedzają bracia Grimm i Franz Kafka.

JM Coetzee

Umiejętność przeplatania surrealizmu z delikatną uczuciowością ujawnia się w pełni w tym zbiorze opowiadań sytuujących się gdzieś pomiędzy miniaturowymi kryminałami i bajkami. W tej wspaniałej książce Schweblin bierze na warsztat pragnienie miłości, rodzicielstwa i troski o własne ciało – tematy bynajmniej niezaskakujące – i nadaje im nową siłę oddziaływania.

„Vogue”

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Los mejores relatos policiacos de los grandes narradores de la literatura universal. Desde que a mediados del siglo XIX Edgar Allan Poe fijara las reglas del género detectivesco, este obtuvo rápidamente carta de naturaleza. Un tipo sofisticado de literatura, cuyo punto de referencia estético se basa en la variación de incidentes y hallazgos, tramas narrativas diversas y personajes distintos que comparten un espacio, y en el que se combina la naturalidad en el uso de palabras cotidianas —la «suavidad engañosa» de la que hablaba Raymond Chandler— con la retórica del morbo. El crimen atrae no solo porque es el único acto que podemos «resolver» en relación con la muerte, sino porque además falsea nuestra realidad cotidiana otorgándole una coherencia de la que normalmente suele carecer. La novela clásica se convierte así en novela de investigación, presentando el hecho criminal como un enigma para la razón, como un desafío que será el soporte del pacto entre el texto y sus lectores. La popularidad del relato policiaco fue afianzándose en todo el mundo a lo largo de las décadas posteriores y, aparte de los narradores adscritos únicamente al género, otra clase de escritores no lograron resistirse, como no podía ser menos, a su indudable atractivo y probaron ocasionalmente a hacerlo suyo. De entre estos francotiradores, esta antología presenta a una veintena de autores de primerísima fila que no dudaron en intentarlo, aunque sus notables resultados hayan quedado a menudo sepultados injustamente por sus reconocidas obras mayores. Se trata pues aquí de recuperarlos y comprobar que no solo salieron airosos del reto, sino que destacaron además por su original enfoque y la depurada calidad de su prosa. Walt Whitman, Thomas Hardy, Guy de Maupassant, Antón Chéjov, Benito Pérez Galdós, R. L. Stevenson, Rudyard Kipling, Stephen Crane, Jack London, Mark Twain, O Henry, Guillaume Apollinaire, Emilia Pardo Bazán, Jospeh Conrad, Saki, Franz Kafka, Katherine Mansfield, Edith Wharton y Arthur Machen.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
La convivencia de las personas con los animales se reduce hoy a las mascotas. Hasta no hace mucho era corriente comprar pollos y gallinas vivos, o criarlos; la leche se obtenía recién ordeñada de la vaca, y el murmullo de la ciudad iba ritmado por el sonido de los cascos de los caballos. La idea misma del zoológico convencional y del circo con tigres, leones y elefantes, tan cotidiana para los niños de otras épocas, son hoy algo exótico y mal visto. El animal ya no convive con nosotros, porque después de haber usado y abusado de él de todas las maneras imaginables, ahora intentamos restaurarlo a un paraíso terrenal del que idealmente el ser humano debería estar ausente. Pero lo que está progresivamente ausente es el animal: especies desaparecidas o en vías de extinción. Desde los inicios prehistóricos, el animal habitó la imaginación del hombre y le ayudó a reflexionar sobre sí mismo, sobre su lugar en el mundo y en el universo, en ese cielo estrellado donde habitan osas, perros y cangrejos… Lo animal habita en la lengua y en el refranero popular. Por eso la literatura exhibe una estrecha relación con los animales, imaginando un universo en el que hablan e incluso actúan como humanos. Las metamorfosis y mutaciones animal/humano sirvieron para acentuar la pertenencia humana a una gran familia de seres vivos. Desde Homero, pasando por Ovidio y Apuleyo hasta llegar a Lautréamont o Marosa di Giorgio, las mutaciones indagan de manera perturbadora sobre la identidad, sobre lo abierto (según la fórmula de Agamben) o lo cerrado en nosotros, y quizá nadie lo expuso en época moderna de forma tan radical como Franz Kafka con su inolvidable Gregorio Samsa. Así como se ha hablado mucho de la mirada animal, de ciertas miradas como las que refiere Pierre Loti en la historia de sus gatas, también la mirada del hombre sobre lo animal resulta significativa. Para la iglesia, lo animal sirvió como oposición privativa de lo espiritual; el paradigma judaico de semejanza con Dios prohíbe que nos comparemos con los animales. La tradición metafísica, por su parte, trató al animal como una figura de la lengua. 'Zoografías' nos muestra que en toda época hubo gente sensible a los asuntos animales, un tipo de sensibilidad más rara antes y no tan extravagante hoy. La paradoja de Plutarco por ello sigue resultando atractiva: el animal nos entrena en la desanimalización, en ser menos bestias, al hacernos ejercitar la piedad. El buen trato al animal tiene una función pedagógica: desarrollar los gérmenes de la dulzura y la moderación, nos dice Filón de Alejandría. En su estado normal, el hombre es la pesadilla del animal, como dijo Schopenhauer, o su enfermedad mortal, en palabras de Kojève. Quienes no comparten esta visión de las cosas argumentan que vegetarianismo y racismo históricamente siempre fueron de la mano, que la preocupación y el sufrimiento por lo animal es típico de los depresivos o los melancólicos, que respetar al animal va en desmedro del ser humano. Se puede salir del pensamiento cartesiano del esto o aquello, de las oposiciones privativas de cierta lógica occidental, y la literatura es una respuesta en este sentido.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
The Dolls / Ursula Scavenius. - [miejsce nieznane] : Lolli Editions : Legimi, 2021.
Forma i typ
Stories from a world both fantastically strange and gruellingly familiar where isolation, ruin, prejudice, and misinformation soar in an irresistible, susurrant fugue of displaced families yearning to belongIn the four stories that make up The Dolls, characters are plagued by unexplained illnesses and oblique, human-made disasters and environmental losses. A big sister descends into the family basement. Another sister refuses her younger brother. A third sister with memory loss is on the run and offered shelter by Notpla, a man both an ally and an enemy. A fourth set of siblings travel to Hungary with their late mother in a coffin. They each have a different version of their mother's story.Drawing on the likes of August Strindberg, Franz Kafka, Andrej Kurkov, Knut Hamsun, T.S. Eliot, Béla Tarr, and Hieronymus Bosch, Scavenius's universe is chilling and excruciatingly seductive. In it, nothing can be said to be true anymore. After all, anything can be propaganda today.Praise for The DollsHere is a writer of extremely unusual imaginative powers. I found myself completely entranced. This is one of the most extraordinary pieces of writing I've ever read– Editor's Pick, BBC Radio 4From a Rear Window-like position, a girl in a wheelchair watches extremely sinister happenings at a refugee centre with her complicit parents while her sister refuses to leave the basement of their house. A woman seeks refuge from the ever-present threat of war or the chaos of climate change with a man whose identity is as unclear as his intentions… These are artful, singular stories which, with rigorous inventiveness of language and technique, vividly evoke the calamities that form our nightmares– The Irish TimesFiercely anti-establishment and addictively macabre. The translation is appropriately atmospheric: Jennifer Russell has done a marvellous job of weaving the narrative seamlessly between an almost dreamlike lyricism and a grisly reality– Translating WomenScavenius's book is filled with impressive observation and uncomfortable characters, all bound together by her peculiarnand gritty prose, beautifully told in Russell's immaculate translation– AsymptoteA dilute wash of watercolour exposes the terrifying images and themes underneath… Emerging from Scavenius' world, we recognise the cruelty and threat and bewilderment as not only the domain of the world she's writing from, but also a powerful and poetic compression of where we live– Exacting ClamUrsula Scavenius is one of the most exciting Danish short story writers at work today. The Dolls, in Jennifer Russell's magnificent translation, is a literary page-turner: haunting, mesmerizing, and unforgettable in all its grotesque glory– Katrine Øgaard JensenScavenius's dystopian narratives are hard to put down, recalling both historical crimes and current crises– InformationURSULA SCAVENIUS is a writer based in Copenhagen. She is a graduate of the Danish Academy of Creative Writing and holds an MA in comparative literature and Italian from the University of Copenhagen. She debuted in 2015 with the short story collection Fjer [Feathers], which won the Bodil and Jørgen Munch-Christensen Prize and was nominated for the Montana Prize for Fiction. Her second book, The Dolls, was published in January 2020 and was shortlisted for the Edvard P. Prize that same year, as was Feathers in 2015.JENNIFER RUSSELL has published translations of Amalie Smith, Christel Wiinblad, and Peter-Clement Woetmann. She was the recipient of the 2019 Gulf Coast Prize for her translation of Ursula Scavenius's 'Birdland', and in 2020 she received an American-Scandinavian Foundation Award for her co-translation of Rakel Haslund-Gjerrild's All the Birds in the Sky.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ja stawiam / Semegin. - [miejsce nieznane] : eBOOKnij to : Legimi, 2023.
Autor
Forma i typ

Pod pretekstem klasycznej formuły wyprawy po artefakt i rozrywkowego tonu, słuchowisko „Ja stawiam” ukrywa subtelnie melancholijną tematykę szacunku człowieka do samego siebie. Fantastyka w lekkim tonie, z myślą o niepoważnych dorosłych i starszej młodzieży.

Słuchowisko nagrane m.in. przez aktorów Teatru Miniatura, pod patronatem medialnym Radia Gdańsk.

Samuraj Zaac traci żonę i dom. Wraz z rycerką Verną i czarodziejem Sirixem wyrusza w podróż, z której może nie wrócić. Mają udaremnić ponowne złożenie starego artefaktu, Berła Rozłamu, przez Piekła lub Cesarstwo Elerii. Berło służy do zniszczenia trzech wież chroniących świat powierzchniowy przed Piekłami.

Bohaterowie trafiają na wuja Zaaca, demona Mezera, który okazuje się powiązany z ich misją, niemal ich zabija, ale na pomoc przybywa im Rell, paladyn jeżdżący na wielkim wilku o imieniu Kudeł. Drużyna się powiększa.

Zaac ma dziwne sny, w których trafia do Piekieł i widzi komnatę z tajemniczą zagadką.

Verna wyjawia, że posiada podróbkę Serca, istotnego elementu Berła Rozłamu. Drużyna zamierza odnaleźć czarnoksiężników z Cesarstwa Elerii, którzy posiadają oryginał Serca, i podmienić przedmioty.

Bohaterowie poznają łotrzyka Drogo, z którego pomocą przedostają się do Elerii jako handlarze rzadkich zwierząt. Udaje im się podłożyć czarnoksiężnikom fałszywe Serce, ale Zaac zostaje ciężko ranny. Okazuje się też, że nie jest prawowicie tytułowanym samurajem.

Duch Zaaca się łamie. Drużyna się kłóci. Verna, Rell i wilk Kudeł się odłączają. Wkrótce zostają napadnięci, znikają, a Serce Berła jest stracone. Drogo również się odłącza i Zaac zostaje sam z Sirixem.

Kierują się do Piekieł, skąd pochodzi Sirix. Wkradają się do pałacu Władcy Piekieł, który okazuje się ojcem Sirixa. Zaac zostaje zdradzony i pojmany. Demony wykorzystują go do rozwiązania zagadki, którą widzi w snach, żeby uruchomić Berło Rozłamu. Ostatecznie jednak Sirix pomaga Zaacowi, a pozostali towarzysze powracają i pomagają im w walce z Władcą Piekieł. Władca Piekieł sięga po magię ze świętej Krainy Upiorów, przez co sprowadza na siebie śmierć. Berło Rozłamu zostaje zniszczone.

Drużyna rozchodzi się do domów w przyjaźni. Zaac nie został bohaterem, ale odzyskał spokój.

Podpisuję się Semegin. Tworzę historie. Najbliżej serca pozostaje mi proza, choć chętnie eksploruję różne środki wyrazu, chociażby komiks i słuchowisko. Tworzę z pasji i służąc moim postaciom, żeby pomóc im doprowadzić ich sprawy do końca. Opowiadanie historii towarzyszy mi od zawsze. Podczas gdy inne dzieci w przedszkolu rysowały domek i słoneczko, u mnie kucyk-diabeł gromadził moc burzy z piorunami, a kucyk- anioł leciał go powstrzymać świetlaną aurą. Najbardziej inspirującymi autorami są dla mnie: Joseph Conrad, Witold Gombrowicz i Franz Kafka. Moim debiutem literackim jest opowiadanie „Granica rzeczywistości” (2017). Obecnie pracuję nad serią historii fantasy, osadzonych w autorskim świecie, Arvelii. Do tej pory na platformie Amazon ukazały się dwa tomy komiksu „Akacerax” – tom I: „The Akacera academy” (2020), tom II: „New path, old secrets” (2021), których akcja rozgrywa się właśnie w tym świecie. Najnowszym utworem w moim dorobku jest słuchowisko „Ja stawiam”, realizowane przez Radio Gdańsk, z premierą planowaną na rok 2022. W opowiadaniach z Arvelii znaleźć można wiele nawiązań do znanych wzorców i kultury popularnej, takich jak gry wideo, anioły i demony, czy jednorożce i syreny. Choć ton wypowiedzi jest lekki i zabarwiony humorem, to książki skierowane są do czytelnika dorosłego. Każda z historii skrywa moralny dylemat, nie obawia się zasiać niepewności ani pozostawić złych uczynków postaci bez kary, a dobrych bez nagrody. W tworzeniu igram z utartymi konwencjami lub bezkompromisowo je łamię, chociażby nadając skomplikowane imiona i wprowadzając bardzo wiele postaci. Często zmieniam punkt widzenia, nie trzymając się kurczowo jednego głównego bohatera. W mojej prozie nie każda strzelba wypali w trzecim akcie. Czasem opowiem biografię właściciela strzelby, a później nic z tego nie przydaje się protagoniście w wielkim finale. https://arvelia-universe.eu/o-autorze-semegin/

Pozornie opowieść przygodowa „Ja stawiam” jest drogą człowieka przez serię osobistych porażek i jego walkę z pokusą zejścia na mroczną ścieżkę. Samuraj Zaac jest demonem wychowanym wśród „powierzchniowych” ludzi. Wszelkie pieniądze wywalczone kataną w kompanii najemników Brat Brata rozrzuca w tawernach. Pogłębiającą się depresję ukrywa pod wizerunkiem niestrudzonego imprezowicza. Wraz z grupą poszukiwaczy przygód Zaac wyrusza w niebezpieczną podróż, aby zniszczyć Berło Rozłamu: artefakt zagrażający pokojowi na całej planecie Arvelii. Jeden z towarzyszy podróży, czarodziej Sirix, jest dokładnym przeciwieństwem otwartego i promiennego Zaaca: choć pyszny, cyniczny i uszczypliwy, osiągnął w życiu pełny sukces. Pojawia się pytanie, czy lepiej być dobrotliwym przegranym, czy zwyciężać po trupach? A także: czy naprawdę trzeba zostać doniosłym przywódcą lub bohaterem, żeby zasłużyć na własny szacunek? Zaac nie waha się przemierzyć mglistych gór i deszczowych lasów, a nawet zajść aż do samych Piekieł, żeby odnaleźć dla siebie nowy sens i poznać, kto jest jego prawdziwym przyjacielem.

„Ja stawiam"

Wystąpili: Narrator - Dariusz Szymaniak Zaac - Jakub Erlich Sirix - Piotr Srebrowski Verna - Edyta Janusz Erlich Rell - Wojciech Stachura Drogo - Marek Szczypiński

W pozostałych rolach: Piotr Kłudka Jacek Majok Hanna Miśkiewicz Jacek Gierczak Andrzej Żak Magda Żulińska Wioletta Karpowicz Paweł Kaczmarek Barbara Daniel Katarzyna Miszczyszyn Maciej Wojciechowski i Wojciech Czerwiński

Reżyseria: Anna Semegin Muzyka: Tomasz Perz Realizacja akustyczna: Jacek Puchalski

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej